Mitől függ, hogy egy reklám jó vagy rossz? Sikeres lesz a vevők körében vagy sem? Sőt, hoz -e a konyhára a reklám, vagy csak pénzkidobás volt az egészet elkészíteni? Rengeteg mindentől függ, hogy egy reklám mennyire lesz hatékony „akció közben”. Sokan azt gondolnák, hogy az már jó reklámnak számít, ha a nézők/hallgatók/olvasók emlékeznek rá. Egy tapasztalt reklámügynökség marketingszakember viszont lehet, hogy ezt bármikor megcáfolja, jó okkal… Hiszen nem mindegy, hogy egy reklámból mire emlékezünk. A reklámügynökség marketingszakembere a megmondhatója annak, hogy egy fülbemászó dallam vagy egy emlékezetes szlogen még nem jelent feltétlenül teljes sikert a vállalat számára. Persze mindenképp többet ér annál, mint ha egy reklámra egyáltalán nem is emlékeznek, de az sem biztos, hogy pénzt hoz a házhoz egy emlékezetes hirdetés. Hiszen csak a reklámzenére emlékszünk vagy arra is, amit reklámozni szerettek volna egy kellemes dallammal?