Valójában, mindig is igyekeztek az eladók portékájuk nagyobb számú érétkesítése reményében „nagy port csapni körülötte”. Tehát, annak reményében, hogy a nagy hűhó majd meghozza a több profitot is, az emberek félretették a szégyenlősségüket és reklámozni kezdték saját árujukat. Persze a reklámozási stílusok mindig is eltértek egymástól, mindenki máskép próbált meg „nagyobb hatást” elérni. Így történt ez az 1700-as években is, ezáltal találkozhattak az emberek a kissé morbidnak nevezhető van Houten féle kakaót reklámozó hirdetéssel is. Persze, először Coenraad Johannes van Houten is a kakaó egészségre gyakorolt pozitív hatásokkal igyekezett több vásárlóra szert tenni, de sajnos nem járt sok sikerrel. Így másik marketing stratégiát kezdett el követni és inkább meghökkentette a hallgatóságot újonnan készített reklámjával. Ez a marketing már sikeresebbnek bizonyult, sokkal több ember figyelmét keltette fel és ezáltal kakaója iránt is megnőtt a kereslet.