Napjainkban már azok is az interneten próbálnak értékesíteni, akik eddig kategorikusan elutasították ezt a lehetőséget. De nem elég pusztán megnyitni egy webáruházat, mert a profit érdekében promoválni is szükséges a boltot, ami a keresőoptimalizálás révén érhető el. Ez csak akkor működik megfelelően, ha szakembereket kérünk fel a feladat elvégzésére, illetve azokkal együttműködünk a javasolt technikai fejlesztések kivitelezésében.
Mindazonáltal, a keresőoptimalizálás nem hoz azonnali eredményt, ez egy hosszabb folyamat. A Google szerint is 4-12 hónap alatt látszik meg a látogatottság, felhasználók, vásárlások és megrendelések számának növekedése.
Először az adott webáruházat technikailag szükséges helyretenni, hogy megfeleljen az aktuális elvárásoknak. Kizárólag ezt követően lehet elkezdeni hirdetésekkel és különböző promóciós kampányokkal segíteni a népszerűsítését. Amennyiben türelemmel vagyunk, akkor a keresőoptimalizálás segítségével mindig egy lépéssel a konkurencia előtt fogunk járni.