A reklám ügynökség teljes körű szolgáltatást is nyújthat, ha az ügyfelének arra van igénye. Ez megbízástól függ, de a reklám ügynökség első lépésben általában a reklám és marketing terv komplex összeállítására szokták felkérni. Hiszen ez az alapja mindennek, aminek mentén el tudják kezdeni a célorientált közös munkát. A reklám és marketing tevékenység egy nagyon komplex feladat, nem hiába egy külön szakma és komoly szakemberek foglalkoznak vele. Sok cégvezető és vállalat tulajdonos nem ért hozzá ezért is adják át szívesen ezt a területet például egy digitális reklámügynökség csapatnak. A szakemberek képesek kezelni a reklámkampányhoz tartozó összes tevékenységet és a végrehajtás minden feladatát, így a vezetők nem aprózódnak el, és biztos kezekben tudhatják vállalkozásuk marketingjét. A digitális reklámügynökség elsődleges szerepe, hogy a megbízó termékeinek, vagy szolgáltatásainak és márkájának megfelelő hirdetési és marketing tervet állítson össze. Ezek a marketing tervek leggyakrabban 1 évre szólnak és igen részletesek. A reklámügynökségek a marketing terv alapján hirdetési és marketing kampányokat dolgoznak ki a meghatározott üzleti célok elérésének érdekében. Egy kreatív és vonzó kampány célja, hogy felkeltse a figyelmét a megbízójuk potenciális vásárlóinak, és arra késztesse őket, hogy igénybe vegyék szolgáltatását, vagy megvásárolják termékeit.